Kuntavaaliehdokkaat 2021

Loimaan vasemmiston kuntavaaliehdokkaat 2021

Anttila Eeva, 12

34 v. Merkonomi, omaishoitaja

“Olen naimisissa ja meillä on 2 lasta, joista toisen omaishoitajanakin toimin. Olen asunut Loimaalla reilu 10 vuotta ja opiskellut kaksikin kertaa paikallisessa ammattioppilaitoksessa. Sydäntäni lähellä on lasten ja nuorten sekä vammaisten asiat. Olen myös Loimaan vammaisneuvoston jäsen kaudella 2021-2024. Koetan osaltani saada pidettyä Loimaan paikkana, jossa on hyvä asua ja elää iästä tai terveydentilasta riippumatta. Pyrin olemaan äänenä heille, joita ei niin usein kuunnella.”

Gustafsson Hannu, 13

76 v. Liikkeenhartjoittaja, eläkkeellä

“Olen kaupunginvaltuutettu, hyvinvointivaliokunnan jäsen ja Kosken TL sivistyslautakunnan jäsen. Harrastan luonnossa liikkumista ja lentopalloa. Minulla on pitkä kokemus kunnallispolitiikasta ensin Mellilän ja nykyisin Loimaan valtuustossa. Pidän tärkeänä kunnallisten palveluiden säilyttämistä omassa kunnassa, mahdollisimman lähellä niiden käyttäjiä, ovat he sitten lapsia, nuoria tai eläkeläisiä. Erityisen tärkeänä koen kehitysvammaisten palvelut, sillä minulla itselläni on kehitysvammainen tytär.”

Haapanen Marjut, 14

63 v. Puutyöläinen

“Asun Hirvikoskella. Olin vuosina 1985-2019 Domus-yhtiön palveluksessa aina yhtiön konkurssiin saakka, nyt olen työtön. Harrastan ruoan laittoa, leipomista ja lukemista. Koen tärkeäksi julkisen terveydenhuollon, koulujen, kirjastojen, liikuntapaikkojen ja museoiden säilyttämisen.”

Heinonen Riina, 15

43 v. Hoitotyön opettaja, sairaanhoitaja, terveystieteiden maisteri

“Olen syntyperäinen loimaalainen kahden kouluikäisen pojan äiti. Työskentelen sosiaali- ja terveysalan opettajana ammatillisessa oppilaitoksessa. Työskenneltyäni monta vuotta sairaanhoitajana julkisella sektorilla näen tärkeänä sen, että julkiset terveyspalvelut turvataan kaikille riippumatta asuinpaikasta, iästä ja varallisuudesta. Etenkin koronakriisin jälkihoidossa on kiinnitettävä huomiota syrjäytymisvaarassa olevien nuorten auttamiseen. Sitoudun tekemään valtuustossa työtä tasa-arvoisen ja laadukkaan koulutuksen, sosiaali- ja terveyspalveluiden ja hyvän työelämän eteen!”

Helin Mika, 16

53 v. Putkiasentaja

“Asun avovaimoni kanssa Mustarastaantiellä. Meillä on 3 aikuista lasta. Harrastan moottoriurheilua. Olen kaupunginvaltuutettu ja Loimaan Vesi -liikelaitoksen johtokunnan puheenjohtaja. Kaikki vasemmistoliiton vaaliteemat ovat minulle tärkeitä.”

Hollo Roni, 17

19 v. Opiskelija

“Minulle tärkeitä arvoja ovat koulutus, terveydenhuolto sekä työntekijöiden edut. Kannatan politiikkaa ilman tyhjiä lupauksia ja törkeitä valheita.”

Jalasjoki Pirkko, 18

72 v. Sairaanhoitaja

“Olen naimisissa Timon kanssa ja meillä on 2 lasta, olen myös 7 lapsenlapsen mummi. Viidettä kertaa kuntavaaliehdokkaana. Kuntavaaleissa on kyse oman kuntani asioista ja niiden päättämisestä asukkaiden parhaaksi. Hoitotyötä olen tehnyt koko ikäni ja edelleenkin keikkaillen. Lapsiperheiden hyvinvointi ja vanhemmuutta tukeva neuvolatoiminta sekä turvallinen vanhusten hoiva silloin kun sitä tarvitaan ovat sydäntä lähellä. Motto: “Rajat on luotu rikottaviksi. Eteentulevat asiat hoidetaan yhteistyöllä vasemmistolaisten arvojen mukaisesti.””

Jalovaara Sami, 19

47 v. Taksiyrittäjä

“Olen perheenisä ja toista kertaa kuntavaaliehdokkaana. Olen aiemmin ollut Loimaalla vapaa-ajan lautakunnan jäsen. Olen toiminut myös Loimaan Urheilukalastajat seuran puheenjohtajana. Nuorille kehitettävä työpaikkoja ja vapaa-ajan toimintaa. Kunnan kehittäminen on minulle tärkeä tukipilari.”

Jalovaara Simo, 20

73 v. Vanhempi ammattimies, eläkkeellä

“Olen vasemmistoliiton Loimaan kunnallisjärjestön puheenjohtaja. Kuntalaisilla tulee olla hyvät ja riittävät julkiset palvelut sekä kohtuuhintaisia vuokra- ja omistusasuntoja. Kuntavaaleissa haluan nostaa esiin palvelurakenteen tervehdyttämisen. Julkisten palveluiden yksityistäminen ei ole hyvä vaihtoehto. Kotihoitoon tulee saada lisää resursseja ja terveysasemat säilyttää.”

Jalovaara Virpi, 21

52 v. Lähihoitaja

“Olen perheenäiti ja ensimmäistä kertaa kuntavaaliehdokkaana. Olen Superin varapääluottamusmies Oripään kunnassa ja elämäni varrella toiminut eri luottamustoimissa. Kannatan tasa-arvoa ja hyvinvointia kaikille. Puhdas luonto ja eläimet ovat minulle tärkeitä. Loimaa on jatkossakin hyvä paikka asua myös lapsille, nuorille ja vanhuksille.”

Järvenpää Voitto, 22

65 v. Kivityömies, eläkkeellä

“Olen paljasjalkainen loimaalainen, naimisissa ja viisi lasta. Harrastuksena luova rakentaminen kierrätysmateriaalista ja hevosten kanssa puuhailu omassa pihassa. Mottona: “Loimaalaisten pitäisi enempi puhaltaa yhteen hiileen eikä mennä merta edemmäs kalaan.””

Koivisto Maarit, 23

35 v. Sairaanhoitaja, lääkäri, tohtorikoulutettava

“Olen ensimmäisen kauden valtuutettu ja vasemmistoliiton valtuustoryhmän puheenjohtaja. Lisäksi toimin Loimaan Seudun Työttömät ry:n puheenjohtajana. Ammatiltani olen lääkäri, erikoistun akuuttilääketieteeseen ja valmistelen väitöskirjaa päihdelääketieteen alalta. Olen puolueen päihdepoliittisen työryhmän jäsen. Motto: “Parempaa politiikkaa tieteelliseen tutkimukseen perustuen!””

Koivu Jenna, 24

29 v. Lähihoitaja

Kuusisto Ari, 25

42 v. Autonkuljettaja

“Harrastan asuntoautoilua ja salibandyä.”

Kuusisto Raimo, 26

73 v. Levyseppä, eläkkeellä

“Olen naimisissa. Meillä on 2 lasta ja 3 lastenlasta. Harrastan järjestötyötä niin politiikassa kuin eläkeläispuolella. Kaupungin toimintoja on ulkoistettu jo liikaa. Pidän tärkeänä, että kaupunki tekee omat työt itse!”

Lehtonen Rainer, 27

63 v. Huoltomies Hulmin huollossa

“Olen lähtöisin Kempeleeltä ja muuttanut työn perässä ensin Raumalle sahateollisuuden palvelukseen ja sitten Loimaalle. Opiskelin maatalouslomittajaksi olen toiminut myös itsenäisenä yrittäjänä. Vuodesta 2011 olen ollut töissä Hulmin huollossa. Olen huolissani siitä, miten kaupungin syrjäseutujen asukkaat pärjäävät palveluiden siirtyessä keskustaan eikä kattavaa joukkoliikennettä ole.”

Lundgren Esko, 28

68 v. Vesilaitoksen hoitaja, eläkkeellä

“Olen toiminut valtuustossa 8 kautta ja olen kaupunginhallituksen jäsen. Haluan mahdollistaa vanhuksille hyviä ja laadukkaita hoivapalveluita sekä lapsille hyvää ja turvallista koulutusta ja varhaiskasvatusta. Kunnallisten palveluiden tulee olla tasapuoliset koko kunnan alueella.”

Luoto Jenni, 29

18 v. Lukiolainen

“Opiskelen lukiossa toista vuotta. Harrastan pianon soittoa ja partiota. Olen ensimmäistä kertaa ehdolla kuntavaaleissa. Luonnon hyvinvointi ja tasavertaisuus ovat minulle tärkeitä.”

Mikkola Hannes, 30

71 v. Yrittäjä, eläkkeellä

“Entisenä yrittäjänä olen todennut järkevän, pohjoismaisen, tasa-arvoisen ja ahneettoman yhteiskunnan puolustamisen tärkeyden myös omassa kotikunnassani. Ihmiskunta on pärjännyt siksi, että se on ymmärtänyt yhteisöllisyyden elämää ylläpitävänä voimana. Demokratia on harvojen herkkua eikä todellista demokratiaa, joka sisältäisi myös talouden ole missään saavutettu. Loimaan kaupunkikin etääntyy enemmistön päättämällä tavalla siitäkin koko ajan. Motto (lainaus Olof Palmelta): “Politiikka on tahdon asia!””

Niemelä Petro, 31

29 v.

“Olen työtön, korvaushoidossa oleva, yhteiskunnan ulkolaidalla elävä politiikan ensikertalainen. Haluan ajaa kaikkein heikoimmassa asemassa olevien asiaa, joten äänestäkää yhtä omista riveistänne! Päihde- ja mielenterveyspalvelut, muiden ohessa, kuntoon!”

Pitkänen Virve, 32

37 v. Metallityöntekijä

“Olen Teollisuustyöväen Loimaan seudun ammattiyhdistys 029:n hallituksen jäsen, Teollisuusliiton työympäristö- ja tasa-arvojaoston jäsen sekä työsuojeluvaltuutettu.”

Tiainen Lauri, 33

75 v. Rakennustyömies, eläkkeellä

“Olen kaupunginvaltuutettu. Asun Hirvikoskella vaimoni kanssa, meillä on 2 aikuista lasta ja 3 lasten lasta. Harrastan metsässä liikkumista, marjastusta ja sienestystä. Käyn uimahallissa, taidenäyttelyissä ja museoissa. Seuraan raviurheilua ja jalkapalloa (suosikki joukkueeni on Manchester City). Seuraavankin valtuustokauden suurin haaste on Sote-uudistus. Julkiset, laadukkaat lähipalvelut kaikille eikä vain harvoille. Luonnon monimuotoisuus säilytettävä hillitsemällä ilmastonmuutosta.”